Saver steunt Stichting Paul

Lever uw oude elektrische apparaten en spaarlampen in op de milieustraat en steun Stichting Paul

Inwoners die afgedankte elektrische apparaten of spaarlampen (e-waste) inleveren op een van de milieustraten van Saver, steunen daarmee een goed doel, namelijk Stichting Paul. Wecycle geeft 25 keer een sponsorcheque weg van €1.000,- voor een lokaal goed doel. De gemeenten Roosendaal, Halderberge, Bergen op Zoom en Woensdrecht hebben gekozen voor Stichting Paul. Hoe meer apparaten inwoners van deze vier gemeenten naar de milieustraat brengen, des te meer kans maakt Stichting Paul op zo’n sponsorcheque.

Hoe gaat het in zijn werk?
Wie op de gemeentelijke milieustraat e-waste inlevert, kan ter plekke met een smartphone inchecken op de Wecycle-actiesite. GPS (Global Positioning System) stelt vast of de inwoner echt op de milieustraat is. Vervolgens scoort de inwoner punten voor het lokale goede doel. De 25 gemeenten met de meeste punten per inwoner, ontvangen van Wecycle een sponsorcheque van €1.000,- voor het goede doel. De inleveraar maakt zelf ook kans op een prijs. De eerste 100 inleveraars per milieustraat ontvangen een Wecycle-kwartetspel waarin spelenderwijs alle inlevermogelijkheden in beeld komen. De actie loopt tot en met 31 augustus 2018.

E-waste
Doel van de actie is het stimuleren van het inleveren van vooral afgedankte kleine elektrische apparaten (bijvoorbeeld mixer, föhn, mobiele telefoon, magnetron, (spel)computer, stofzuiger, printer, zaklamp, boormachine) en spaarlampen. Deze worden door Wecycle gerecycled. Van 1.000 kilo oude apparaten en lampen komt 840 kilo terug als nieuwe grondstoffen en wordt 130 kilo ingezet als brandstof met energieterugwinning. Daarnaast komen schadelijke stoffen niet in het milieu en wordt de uitstoot van CO2 vermeden.

Meer informatie
Meer info over Wecycle: www.wecycle.nl. De milieustraten van Saver zijn te vinden op www.saver.nl.