Stichting Paul

Stichting Paul is een Roosendaals initiatief, dat zich ten doel heeft gesteld om alle kinderen in de gemeente Roosendaal te kunnen laten sporten.Er is gebleken dat in steeds meer gezinnen de ouders de contributie van de sportvereniging niet meer kunnen betalen en/of zij kunnen de kosten van de aanschaf van sportkleding en materiaal niet langer dragen.

Sport is juist zo belangrijk voor kinderen om samen met leeftijdgenootjes plezier te hebben op een gezonde manier en sport draagt bij aan de bevordering van de gezondheid en de prestaties op school. Is dit door omstandigheden niet (geheel) mogelijk dan probeert Stichting Paul hierin financieel te ondersteunen.

Stichting Paul zamelt geld in om deze kinderen tot 18 jaar de kans te bieden een sport te (blijven) beoefenen. Om dit doel te bereiken heeft Stichting Paul al een aantal succesvolle fundraise activiteiten ontplooid en is Stichting Paul voortdurend in actie om sponsoren te enthousiasmeren om hierin bij te dragen. Stichting Paul werkt samen met de gemeente Roosendaal, het Jeugd Cultuur Fonds en Stichting Leergeld. Stichting Paul heeft ook een subsidie ontvangen van de de gemeente Roosendaal vanuit de zogenaamde Klijnsma gelden welke bedoeld zijn om armoede te bestrijden.

foto oprichting

Het bestuur van de Stichting bestaat uit de volgende leden:

Raymond Arnold, voorzitter
Christiaan Klaverdijk, penningmeester
Erik Bergman, secretaris
Jan Jongeneelen
Manon Broumels

De financiële mogelijkheden van Stichting Paul zijn beperkt. Het kan derhalve gebeuren dat uw aanvraag om financiële redenen niet meer gehonoreerd kan worden.

Over Paul

SONY DSC

Paul….op heel jonge leeftijd werd duidelijk dat hij een enorm energiek en sociaal persoon was. Sport bleek al snel een uitlaatklep voor hem te zijn; fysiek, mentaal en zeker ook sociaal. Sport was voor hem een middel om zijn energie in kwijt te kunnen en zijn sociale leven invulling te geven.

Degenen die hem goed hebben gekend, weten dat Paul een fervent marathon- en hardloper was. Maar ook zwemmen, schoonspringen en dansen waren zijn passie. En die passie begon al heel vroeg in zijn leven. Zijn sporten waren geen eendagsvliegen, hij heeft ze allemaal jarenlang met passie beoefend. Met in de laatste jaren de maar liefst 11 marathons die hij op zijn naam heeft staan.

Op weg naar de eerste marathon

Op zijn 17e werd Paul voor het eerst geconfronteerd met kanker toen Non-Hodgkin bij hem werd geconstateerd. Ondanks een lange behandeling met chemokuren bleef hij als danser actief op de dansschool. Zijn doorzettingsvermogen, eeuwig optimisme en energie waren een voorbeeld voor velen.  Aan het einde van zijn behandeltraject beloofde hij zijn internist dat hij binnen 5 jaar een marathon zou lopen en een nieuwe sportieve missie was geboren.
En aldus geschiedde. Op zondag 15 oktober 2000 liep Paul zijn eerste marathon, de Marathon van Amsterdam. De eerste van 11 marathons die hij uiteindelijk zou lopen, met als hoogtepunt de New York Marathon in 2007.
Paul’s ambitie werd steeds groter. Hij werd daarom lid van atletiekvereniging Thor. Daar ontdekte hij de waarde van het deel uit maken van een team, zelfs bij een individuele sport als hardlopen. Als lid van loopteam InspiraThors en van het RoParun Team Thorrunners vond Paul de ideale manier voor hem om zijn sport te beoefenen. Ruimte om zichzelf uit te dagen en tegelijkertijd te genieten van de gezelligheid en natuur om hem heen.

foto Paul New York

Daarom Stichting Paul

In 2012 werd Paul, inmiddels trotse vader van twee zoons, opnieuw getroffen door kanker toen een Melanoom werd geconstateerd. In alle positiviteit en energie die hem zo eigen was ging hij, samen met zijn jonge gezin, de strijd aan. Op 29 Juli 2013 is hij helaas overleden.

Foto gezin Paul

Alles wat de sport Paul gebracht heeft en wat Paul op zijn beurt naar de sport bracht willen we levend houden. Daarom Stichting Paul. Voor de sport, voor kinderen die wel willen maar niet kunnen sporten, voor Paul.