Voor wie?

# Kinderen tot 18 jaar

Ben je tussen de 4 en 18 jaar en wil je graag sporten maar kunnen je ouders de contributie niet betalen? Vertel ze over Stichting Paul! Wie weet kunnen wij je ouders ondersteunen met het betalen van de contributie en sportkleding.

In de gemeente Roosendaal zijn veel kinderen waarvan de ouders het financieel moeilijk hebben. Je vader en/of je moeder zijn -helaas- niet de enige. Dan is het fijn dat er een aantal stichtingen zijn die ondersteuning kunnen bieden, zoals Stichting Paul. Wij vinden dat alle kinderen moeten kunnen sporten. We hopen dan ook dat je ouders jou via de aanmeldknop aanmelden!

# Ouders

Iedere ouder wil dat zijn of haar kind een zorgeloze jeugd heeft. Dat het lekker kan voetballen, zwemmen, turnen of zich uit kan leven in een andere sport. Maar soms lukt dat niet doordat er financiële zorgen zijn en er niet genoeg geld is voor het betalen van de sportclub. Helaas komt dat, ook in de gemeente Roosendaal, nog te vaak voor.
Wanneer dat bij jullie ook het geval is, weet dan dat Stichting Paul kan ondersteunen. Wij zetten ons in om alle kinderen te kunnen laten sporten. We nemen de contributie van de sportclub voor onze rekening.

Hoe werkt het?
1) Je vult op deze site het aanvraagformulier in.
2) Je hoort binnen vier weken of de aanvraag goedgekeurd is. Dit kan soms uitlopen tot 6 weken in geval van vakanties en extreme drukte.
3) Na goedkeuring kun je je kind aanmelden bij de sportclub;
4) Wij betalen de contributie rechtstreeks aan de sportclub.
5) Je kind wordt door de sportclub uitgenodigd te komen sporten.
6) Goedkeuring wordt gegeven voor een periode van 52 weken of tot het einde van het sportseizoen.
Let op: je moet dus ieder jaar, of voor het begin van een nieuw sportseizoen, een nieuwe aanvraag bij ons indienen.

Vanzelfsprekend respecteren wij de geldende privacyregelgeving en wordt de aanmelding vertrouwelijk beoordeeld en afgehandeld.

# Sportclubs

We wonen in een mooie gemeente met veel sportmogelijkheden. Toch groeit een groot aantal kinderen (binnen de gemeente Roosendaal is dat 1 op de 9) op in een gezin dat rond moet komen van een minimum inkomen. Stichting Paul zet zich in voor deze kinderen! Je hoeft geen samenwerking met ons aan te gaan maar laat je leden weten dat wij er zijn als het betalen van de contributie een probleem is.
Hoe meer mensen in de gemeente Roosendaal Stichting Paul kennen, hoe meer kinderen en jongeren kunnen sporten. Als er thuis te weinig geld is, betalen wij de contributie.

Heb je vragen of wil je gebruik maken van ons informatiemateriaal? Mail dan naar info@stichtingpaul.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met jullie op. Ben je als sportclub actief op social media? Volg, like en deel dan ook onze berichten.

# Intermediairs / hulpverleners

Ben jij schuldhulpverlener, jongerenwerker, huisarts, leerkracht, gezinshulpverlener, pleegouder of vrijwilliger bij een maatschappelijke organisatie? Kortom ben je betrokken is bij de opvoeding/begeleiding van een kind?
Stichting Paul kan ondersteuning bieden wanneer er te weinig financiële middelen zijn om de contributie van de sportclub te betalen. Wij zetten ons in om alle kinderen te kunnen laten sporten. We nemen de contributie van de sportclub voor onze rekening.
Laat de ouders weten dat wij er zijn als het betalen van de contributie een probleem is. Help ze eventueel met het invullen van het aanvraagformulier op deze site of neem contact met ons op. We helpen graag!

# Aanmelden

Aanmelden doe je door het aanmeldformulier in te vullen.

In aanmerking komen:

• Kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar (zwemlessen worden vanaf 6 jaar vergoed).
  • Woonachtig in de gemeente Roosendaal.
  • Ouders met een inkomen dat lager is dan 130% van het minimum bijstandsniveau.
  • Ook zelfstandige ondernemers die in bovenstaande categorie vallen kunnen in aanmerking komen, na toetsing van de omstandigheden.
  • Wanneer je in aanmerking komt voor ondersteuning via Stichting Paul bedraagt de tegemoetkoming maximaal € 250 euro per kind/per jaar.
  • Stichting Paul vergoedt de contributie rechtstreeks aan de sportvereniging.