Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een aanvraag doen?

Een aanvraag doe je door het aanmeldformulier op onze website volledig in te vullen en te verzenden. Zie de Aanmeldknop op de menubalk bovenin de webpagina.

Nadat je op verzenden hebt gedrukt krijg je automatisch een e-mail met een ontvangstbevestiging op het door jou in het aanvraagformulier opgegeven e-mail adres.

Wanneer je voor meerdere kinderen een aanvraag wil doen dan moet je voor elk kind afzonderlijk een aanmeldformulier invullen.

Hoelang is de goedkeuring geldig?

De goedkeuring voor seizoensgebonden sporten (bijvoorbeeld voetballen) geldt voor de duur van één sportseizoen. Voor niet seizoensgebonden sporten (bijvoorbeeld judo) is dit 52 weken, vanaf het moment van goedkeuring. Een uitzondering geldt voor zwemlessen; goedkeuring geldt tot het behalen van het diploma A of het diploma B/C. Stichting Paul vergoedt maximaal één sport, per kind per jaar.

Hoe oud moeten mijn kinderen zijn om voor een vergoeding van Stichting Paul in aanmerking te komen?

Stichting Paul geeft een vergoeding voor sport voor kinderen van 4 tot 18 jaar, behalve bij zwemles. Zwemles wordt vergoed vanaf 5 jaar.

Welke gegevens moet ik met het aanvraagformulier meesturen?
1. Een kopie inkomensspecificatie.
(bijvoorbeeld een loonstrook van de werkgever of een uitkeringsspecificatie).
2. Een kopie van de bankafschriften van de afgelopen vier weken.
3. Een kopie van het legitimatiebewijs van elk kind waarvoor u een aanvraag doet.

Deze gegevens heeft Stichting Paul niet nodig wanneer de gegevens in de afgelopen 12 maanden getoetst zijn door stichting Leergeld Roosendaal. De bovenstaande gegevens hoeven dan niet met het aanvraagformulier meegestuurd te worden. Voorwaarde is wel dat je Stichting Paul in het aanvraagformulier toestemming geeft deze gegevens bij stichting Leergeld Roosendaal op te vragen.
Wanneer we na ontvangst van deze gegevens nog vragen of aanvullende informatie nodig hebben dan neemt Stichting Paul contact met je op via de e-mail.

Ik heb een bewindvoerder en wat moet ik nu doen?
Wanneer je een bewindvoerder hebt dan moet je de bewindvoerder vragen om de gevraagde gegevens rechtsreeks naar Stichting Paul te sturen, onder vermelding van de naam en het adres van de kinderen.
Waar moet ik de aanvullende gegevens naar toe sturen?

In het aanvraagformulier op onze website kan je de aanvullende gegevens uploaden.

Zonder deze gegevens kan Stichting Paul je aanvraag niet verder in behandeling nemen. Stuur ons daarom zo snel mogelijk de gegevens toe.

Wanneer uploaden niet lukt kan je de gegevens inscannen en digitaal opsturen naar secretariaat@stichtingpaul.nl.

Let op!!
Vermeld bij het insturen van de gegevens de voor- en achternamen van de kinderen waarvoor de gegevens worden ingestuurd.

Hoe lang duurt het voordat ik bericht krijg?

Je krijgt automatisch een ontvangstbevestiging. Na het inzenden van alle gegevens, en het afhandelen van je aanvraag, krijg je bericht van ons via de post.
We proberen je aanvraag binnen vier weken af te handelen.
In vakantieperiodes of drukke periodes kan het wat langer duren voordat je iets van ons hoort. Het is dus belangrijk op tijd voor de start van het sportseizoen een aanvraag bij ons in te dienen.

Wanneer Stichting Paul nog aanvullende gegevens nodig heeft, maar deze niet binnen vier weken heeft ontvangen vervalt de aanvraag. Wil je alsnog een aanvraag voor vergoeding doen dan moet je een nieuwe aanvraag bij ons indienen.

Waarop beoordeelt Stichting Paul mijn aanvraag?

Stichting Paul beoordeelt of je voldoet aan de voorwaarden die gesteld zijn:

• Kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar (zwemlessen worden vanaf 6 jaar vergoed).
  • Woonachtig in de gemeente Roosendaal.
  • Ouders met een inkomen dat lager is dan 130% van het minimum bijstandsniveau. Hierbij wordt een onderscheid gemaakt tussen alleenstaande ouders en gehuwde of samenwonende ouders.
Hoe hoog is de vergoeding die Stichting Paul betaalt?

Stichting Paul vergoedt maximaal â €250,- per kind per jaar.

Een uitzondering zijn de zwemlessen, deze zijn duurder dan â €250,-. Stichting Paul vindt zwemles erg belangrijk voor kinderen, daarom maken we voor zwemlessen A en B/C een uitzondering op dit bedrag.

Welke sporten komen in aanmerking?

Stichting Paul vergoedt alle sporten die erkend zijn door NOC/NSF

Zijn er wachtlijsten bij voetbalverenigingen?
Ja, er zijn wachtlijsten bij voetbalverenigingen.
Wanneer het kind op een wachtlijst komt kan er voor een andere voetbalvereniging worden gekozen.
Kunnen mijn kinderen ook gaan fitnessen?

Ja. Fitness wordt enkel en alleen nog vergoed bij sportschool SportCity (Vijfhuizenberg 36, Roosendaal).
Minimum leeftijd 12 jaar. Tussen 12 en 16 jaar alleen onder begeleiding van een lid van 16 jaar of ouder. Zelfstandig fitnessen is mogelijk vanaf de leeftijd van 16 jaar. In de leeftijdscategorie 16 t/m 18 jaar dient één van de ouders het inschrijfformulier mede te ondertekenen. Dit is een eis van SportCity.

Vergoedt Stichting Paul ook zwemlessen?

Ja, zwemlessen worden vergoed.
Er zijn twee pakketten: diploma A en diploma B/C.

Stichting Paul vergoedt in Roosendaal de zwemlessen bij de volgende twee zwembaden:
– Zwembad Move on, Adres: Jan Vermeerlaan 115, 4703 KK Roosendaal, tel. 0165-708311
– Zwembad De Stok, Adres: de Stok 1, 4703 SE Roosendaal, tel. 0165-585959
Zwembaden buiten de gemeente Roosendaal worden in overleg toegestaan.

Hoe oud moeten mijn kinderen zijn om te gaan zwemmen?

De kinderen moeten ten minste 5 jaar oud zijn.
Uit ervaring is namelijk gebleken dat kinderen jonger dan 5 jaar er gemiddeld er veel langer over doen om een zwemdiploma te halen.

Wordt er naast de contributie van de sportvereniging ook sportkleding, schoenen en andere sportattributen vergoed?
Nee, alleen in uitzonderlijke gevallen wordt sportkleding vergoed.
Worden reiskosten en sportkampen vergoed?
Nee, reiskosten en kosten voor toernooien en/of sportkampen worden nooit vergoed.
Wat gebeurt er als mijn aanvraag wordt goedgekeurd?

Wanneer je aanvraag is goedgekeurd dan krijg je hiervan bericht via de post.

In deze brief staat hoe je je kind moet aanmelden bij de sportvereniging of zwembad.
Of je kind daadwerkelijk daar kan sporten is wel afhankelijk of er plaats is bij de vereniging. Er kan soms sprake zijn van een wachtlijst.

Stichting Paul stuurt de sportvereniging een bericht via de e-mail wanneer de aanvraag is goedgekeurd. De sportvereniging stuurt de rekening dan rechtstreeks naar Stichting Paul. Je krijgt zelf geen rekening voor het betalen van de contributie toegestuurd.

Wat gebeurt er als mijn aanvraag wordt afgewezen?
Indien je aanvraag wordt afgewezen dan krijg je hiervan schriftelijk bericht via de post, waarin staat waarom je aanvraag is afgewezen.
Mag mijn kind halverwege het jaar veranderen van sport?
Nee, na goedkeuring ben je verplicht te blijven sporten bij de door jou gekozen sportvereniging voor de duur van de aanvraag. Blijkt het tegendeel zonder een geldige reden dan kunt u in het vervolg geen beroep meer doen op een bijdrage van Stichting Paul.
Mijn kind heeft vorig jaar vergoeding gekregen, moet ik nu weer een aanvraag doen?
Ja, je dient elk jaar na afloop van het sportseizoen of na afloop van een goedkeuring van 52 weken een nieuwe aanvraag te doen en opnieuw alle gegevens naar ons toe te sturen.

Let op dat je op tijd een nieuwe aanvraag doet zodat je kind zonder onderbreking en oponthoud kan blijven sporten.

Kan ik als hulpverlener, begeleider of intermediair ook een aanvraag doen?
Ja, je kunt het gezin het beste helpen door samen de aanmelding te doen via de website van Stichting Paul zodat de gevraagde gegevens zo compleet mogelijk worden aangeleverd.
Mijn kind wordt dit jaar 18, wat nu?

Uw kind kan zich bij het volwassenenfonds aanmelden. Zij vergoeden sport en cultuur vanaf 18 jaar. Meer informatie vind u op hun website: www.volwassenenfonds.nl/deelnemers/roosendaal